Literatuurlijst
Boeije, H. (2005). Analyseren in kwalitatief onderzoek. Den Haag: Boom.
Boekaerts, M. (1999). Self-regulated learning: Where we are today. International Journal of Educational Research, 31, 445-457. Doi: 10.1016/S0883-0355(99)00014-2
Boekaerts, M., & Simons, P.R.J. (1993). Leren en instructie, psychologie van de leerling en het leerproces. Assen: Dekker en van der Vegt.
De Boer, Bustraan, Goei, de Haas, van Hameren, van Leeuwe, Lutteke, Miedema, Nijnatten, Tönis, Wenke en van de Weijden (1996) Handboek zelfstandig leren in de Tweede Fase. Edumedia.
Bolhuis, S. (2002). Leren in tijden van onzekerheid. Fontys Hogescholen.
Bors G. en Stevens L. (2010) De gemotiveerde leerling, uitgave van het Nivoz, Antwerpen/Apeldoorn Garant
Csikszentmihalyi, M. (1990). Flow: The psychology of optimal experience. New York: HarperCollins.
Csikszentmihalyi, M. (1999). De weg naar flow. Amsterdam, Uitgeverij Boom.
Deci, E.L., & Ryan, R.M. (1985). Intrinsic motivation and self-determination in human behavior. New York: Plenum.
Kostons, A.S. Donker & M.-C. Opdenakker (2014): Zelfgestuurd leren in de onderwijspraktijk: Een kennisbasis voor effectieve strategie-instructie. (GION onderwijs/onderzoek Rijksuniversiteit Groningen). Geraadpleegd op 25 januari 2016 viaZelfgestuurd-leren-in-de-onderwijspraktijk(PDF)
Geerligs, T., & Veen van der, T.,(2008) Lesgeven en zelfstandig leren. Koninklijke Van Gorcum, Assen.
Kerpel, A. (2014). Coöperatief leren. Geraadpleegd op 20-03-2017, ·van http://wij-leren.nl/cooperatief-leren-artikel.php
Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2009) Promoting self-determined school engagement: Motivation, learning, and well-being. In K. R. Wentzel & A. Wigfield (Eds.), Handbook of motivation at school (pp 171-198). New York: Routlegde
Reeve, J., Nix, G., & Hamm, D. (2003). Testing models on the experience of self-determination in intrinsic motivation and the conundrum of choice
Stevens, L. (2014). Pedagogisch (basis) klimaat. Geraadpleegd op 10-01-2017, van http://wij-leren.nl/pedagogisch-basisklimaat.php
Stevens, L. (1997). Overdenken en doen: een pedagogische bijdrage aan adaptief onderwijs. Den Haag: Procesmanagement Primair Onderwijs.
Stevens, L.M. (2002). Zin in leren. Leuven – Apeldoorn Garant
Vandenabeele, W. (2013). Further integration of public service motivation theory and selfdetermination theory: concept and antecedents. Utrecht: Utrecht School of Governance.
Vansteenkiste, M., Soenens, B., Sierens, E., & Lens, W. (2005). Hoe kunnen we leren en presteren bevorderen? Een autonomie-ondersteunend versus controlerend schoolklimaat. Caleidoscoop, 17, 18-25.
Verbeeck, K. (2010). Op eigen vleugels. Autonomie voor kinderen in het basisonderwijs. ’s-Hertogenbosch: KPC Groep in opdracht van het ministerie van OCW.
Zimmerman, B. J. (1989). A social cognitive view of self-regulated academic learning. Journal of Educational Psychology, 81(3), 329.
Zimmerman, B. J. (2000). Attaining self-regulation: A social cognitive perspective. In M. Boekaerts, P. R. Pintrich & M. Zeidner (Eds.). Handbook of self-regulation (pp. 13-39). San Diego, CA, US: Academic Press.
Maak jouw eigen website met JouwWeb